تعمیرگاه مجاز مرکزی لوازم خانگی

تعمیرگاه مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرگاه مجاز مرکزی لوازم خانگی

تعمیرگاه مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی

ما یک تعمیرگاه معتبر در شهر تهران هستیم که سالهاست با توجه به تعامل با برند های معتبر روز دنیا کار پشیبانی از محصولاتشان رابه عهده گرفته ایم و همیشه در این کار موفق بوده ایم

کلمات کلیدی

نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر لوازم خانگی

نمایندگی مرکزی ماشین لباسشویی بوش

تعمیرگاه تخصصصی ماشین لباسشویی بوش

تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی بوش

نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی ویرپول

نمایندگی مرکزی ماشین لباسشویی ال جی

تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

نصب و تعمیر کولر گازی

تعمیرگاه تخصصی کولر گازی

تعمیر تلویزیون

تعمیرات یخچال فریزر بوش

تعمیرگاه مرکزی ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیرات تخصصی ماشین لباس شویی ال جی

نمایندگی نصب و تعمیر کولر گازی

نمایندگی مرکزی تعمیر ماشین لباسشویی سانیو

ماشین لباسشویی سانیو

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی سانیو

تعمیر فوری ماشین لباسشویی سانیو

نکات نصب کولر گازی

نمایندگی مرکزی نصب و تعمیر کولر گازی

نصب اسپیلت در تهران

نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال فریزر آاگ

نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر آاگ

تعمیرگاه مرکزی یخچال فریزر آاگ

ماشین لباسشویی اوشن تعمیر

عیب یابی کولر گازی مدیا و راهکارهای رفع اشکال آن

پنجشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۳۰ ب.ظ

کولر گازی مدیا یکی از محبوب ترین کولرهای گازی در شروع فصول گرم سال است. هیچ فردی نیست که در این روزهای گرم از داشتن یک کولر گازی مشکل دار خوشحال باشد. اما اگر کولر گازی تان عملکرد صحیحی ندارد و به مشکل خورده است، چه باید کرد؟ چگونه می خواهید عیب یابی و تعمیر کولر گازی مدیا خود را انجام دهید؟ آیا برای اینکار دانش و تجربه کافی در زمینه تعمیرات کولر گازی مدیا دارید؟

برای آن دسته از افراد که سابقا دارای اطلاعاتی در زمینه عیب یابی و تعمیر کولر گازی مدیا هستند، مقاله حاضر می تواند مفید بوده و در افزایش دانسته های تخصصی به کارشان بیاید. همچنین جای نگرانی برای دسته ای که این اطلاعات را ندارند، نیست. تعمیرکاران با تجربه کاراباما جهت عیب یابی کولر گازی مدیا و نیز نصب، تعمیر و سرویس کولر گازی، آماده کمک به شما هستند. در صورتی که نیاز به متخصص با تجربه و حرفه ای جهت عیب یابی و یا تعمیر کولر گازی خود دارید، با متخصصان نمایندگی کولر گازی مدیا کاراباما تماس بگیرید.

در ادامه با برخی از مشکلات رایج کولر گازی مدیا و نحوه عیب یابی و نیز راه حل رفع هر یک آشنا می شویم.

 

کولر گازی اصلا خنک نمی کند

اگر کولر گازی مدیا شما روشن شده اما هوای خنک از آن خارج نمی شود، ابتدا مطمئن شوید که تمام دریچه ها باز است، سپس از تنظیم صحیح ترموستات مطمئن شوید. اگر مشکل پس از بررسی این موارد همچنان برقرار بود، به سراغ فیلتر هوای کولر گازی مدیا رفته و فیلتر را چک کنید.

در صورتی که فیلتر بخاطر گرد و غبار مسدود شده باشد، ممکن است حتی هیچ جریان هوایی از کولر خود دریافت نکنید. با تعویض به موقع و تمیز کردن فیلتر کولر گازی، می توانید از مشکلات این چنینی پیشگیری کنید.


از دیگر عواملی که می تواند در بروز مشکل خنک نکردن کولر گازی مدیا نقش داشته باشد، می توان به فن و موتور فن دستگاه اشاره کرد. اگر فن به راحتی می چرخد، ممکن است در رساندن برق به موتور مشکل ایجاد شده باشد و یا یک نشتی در خنک کننده(refrigerant line)  بوجود آمده باشد. در این حالت حتما به یک تعمیرکار متخصص جهت بررسی کولر خود نیاز دارید.

 

کولر گازی به اندازه کافی خنک نمی کند

ابتدا دریچه های کولر گازی را چک کنید تا باز باشند. در صورتی که حتی یکی از آنها بسته باشد، خنک کردن کل خانه سخت تر خواهد بود. زیرا هوای گرم قسمتی از خانه که دریچه کولر آن بسته است، با هوای خنک بقیه قسمت ها ادغام شده و هوای کل منزل را گرمتر می نماید. لذا کولر گازی به اندازه کافی خنک نخواهد کرد. همچنین ممکن است مشکل از نشتی در خنک کننده (refrigerant line) باشد.

نکته قابل یادآوری دیگر، ظرفیت برودتی کولر است. اگر کولر گازی مدیا شما قدیمی است و یا به درستی نصب نشده است، ممکن است فرسوده شده و بازدهی قبل را نداشته باشد. توجه به اندازه منزلتان در انتخاب کولر بسیار مهم است. کولر گازی که برای منزل شما بیش از حد قدرتمند (یا بزرگ) است، در بازه زمانی کم و تعداد دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. همین امر سبب کاهش بهره وری آن می گردد. اگر کولر گازی تان کوچک باشد، به اجبار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و این خرابی زودرس کولر را در پی دارد.

 

نشتی آب از داخل کولر گازی

در هنگام نشتی و یا عیب یابی مشکلات مرتبط با آن، حتما ابتدا دستگاه را از برق بیرون بکشید.

اگر نشتی از داخل کولر گازی باشد، ممکن است مسیر تخلیه آب (میعانات) گرفته شده باشد. ابتدا سعی کنید گرفتگی مسیر تخلیه آب را باز کنید. در صورتی که افاقه ننمود، تشت تخلیه را بررسی کنید. تشت تخلیه کولر گازی شما ممکن است زنگ زده باشد. همچنین شکسته شدن پمپ یا پمپ فشرده کولر گازی مدیا نیز می تواند دلیل نشتی باشد. در صورتی که هیچ یک از موارد در رفع نشتی کولر کارساز نبودند، با افراد متخصص تماس بگیرید.

 

نشتی آب از بیرون کولر گازی

در روزهای گرم یا مرطوب، ممکن است مقداری آب در زیر کندانسور کولر مشاهده نمایید. البته در صورتی که کولر گازی midea شما به درستی کار می کند، این مسئله عادی می باشد. در آب و هوای خنک، یک کولر گازی ممکن است یخ بزند و با ذوب شدن یخ های آن، آب در زیر دستگاه جمع گردد. اما ممکن است نشتی از جای دیگر مانند بدنه باشد. سعی کنید فیلتر کولر گازی خود را تمیز و یا تعویض کنید. اگر مشکل برقرار بود، جهت بررسی و برطرف کردن مشکل با کاراباما تماس بگیرید. ممکن است به خنک کننده بیشتری نیاز داشته باشید و یا لوله تخلیه کولرتان مسدود شده باشد.

 

نشتی آب هنگامی که کولر گازی خاموش است

گاهی خنک کننده کولر گازی مدیا که در حال تمام شدن است و یا اینکه فیلتر آن کثیف شده است، موجب یخ زدن کولر گازی مدیا به هنگام کار کردن می شود. پس از اینکه کولر را خاموش می کنید، یخ ها آب شده و این آب ها از دستگاه نشت می کنند که می تواند کف یا سقف منزل شما را خیس نماید. اگر تمیز کردن فیلتر کولر گازی باعث برطرف شدن مشکل نشد، جهت بررسی و برطرف کردن مشکل با افراد متخصص تماس بگیرید.

کولر گازی خاموش نمی شود

در صورتی که کولر گازی مدیا شما زمان بیشتری را برای خاموش شدن نیاز دارد، پس از اینکه دکمه خاموش شدن را فشار داده اید، احتمالا فیلتر کولر گازی کثیف است. یکی دیگر از دلایل آن می تواند، قدیمی بودن یا نامناسب بودن قدرت یا توان کولر گازی مدیا در مقایسه با ابعاد فضای منزل باشد.

سایر دلایلی که می توانند باعث خاموش نشدن کولر گازی و کارکرد مداوم آن شوند:

·       گیر کردن فن کولر گازی

·       کوتاه بودن کابل ترموستات

·       روشن نشدن سیستم مرکزی کولر

·       کار نکردن صحیح دستگاه تنظیم حرارت (ترموستات)

اگر اشکال در سیستم مرکزی کولر گازی مدیا باشد، ممکن است بدلیل ایراد در تنظیمات ترموستات باشد. در غیر این صورت، برای برطرف کردن مشکل حتما به یک تعمیرکار متخصص جهت تعمیر کولر گازی نیاز است.

 

فن داخلی کولر گازی کار نمی کند

اگر فن داخلی کولر گازی تان کار نمی کند، ابتدا بررسی کنید که چیزی داخل آن گیر نکرده باشد. سپس فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر مسدود شده است، ممکن است بتوانید خودتان آن را برطرف نمایید.

در صورت یخ زدن کویل اواپراتور و مسیر خنک کننده، ابتدا به یخ ها فرصت دهید تا کاملا آب شده و سپس کارکرد فن را تست نمایید. ممکن است مشکل پیچیده تر باشد. بطور مثال اجزای داخلی فن، مثل تسمه و یا حتی موتور فن، نیاز به تعویض داشته باشند. لذا برای تماس با تعمیرکار متخصص هیچ زمانی را از دست ندهید.

 

فن خارجی کولر گازی کار نمی کند

ممکن است فن خارجی کولر گازی تان دچار ایراد شود. در این حالت، احتمالا کولر گازی مدیا شما به درستی خنک نمی کند. اگر فن بیرونی به درستی در حال چرخش نباشد، ابتدا باید جعبه برق و فیوز را بررسی کنید. در صورتی که تنظیم مجدد باعث برطرف شدن مشکل نشود، مشکل می تواند به دلایل زیر باشد:

·       اگر کمپرسور کار می کند، ولی موتور فن ها و یا خازن استارت به دلایلی کار نمی کنند. برای عیب یابی، با یک تکه چوب فن را هل دهید تا ببینید که آیا شروع به کار می کند یا خیر.

نکته مهم هرگز با دست فن را هل ندهید. اگر فن شروع به کار کند، انگشتان دست تان آسیب جدی می بینند.

·       ممکن است گرد و خاک و کثیف بودن فن، باعث گیر کردن موتور فن داخلی شده باشد.


  • sam sami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی