تعمیرگاه مجاز مرکزی لوازم خانگی

تعمیرگاه مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرگاه مجاز مرکزی لوازم خانگی

تعمیرگاه مجاز مرکزی تعمیرات لوازم خانگی

ما یک تعمیرگاه معتبر در شهر تهران هستیم که سالهاست با توجه به تعامل با برند های معتبر روز دنیا کار پشیبانی از محصولاتشان رابه عهده گرفته ایم و همیشه در این کار موفق بوده ایم

کلمات کلیدی

نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی

تعمیر لوازم خانگی

نمایندگی مرکزی ماشین لباسشویی بوش

تعمیرگاه تخصصصی ماشین لباسشویی بوش

تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی بوش

نمایندگی مجاز تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ویرپول

خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی ویرپول

نمایندگی مرکزی ماشین لباسشویی ال جی

تعمیرگاه مجاز ماشین لباسشویی ال جی

تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

نصب و تعمیر کولر گازی

تعمیرگاه تخصصی کولر گازی

تعمیر تلویزیون

تعمیرات یخچال فریزر بوش

تعمیرگاه مرکزی ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی ویرپول

تعمیرات تخصصی ماشین لباس شویی ال جی

نمایندگی نصب و تعمیر کولر گازی

نمایندگی مرکزی تعمیر ماشین لباسشویی سانیو

ماشین لباسشویی سانیو

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی سانیو

تعمیر فوری ماشین لباسشویی سانیو

نکات نصب کولر گازی

نمایندگی مرکزی نصب و تعمیر کولر گازی

نصب اسپیلت در تهران

نمایندگی مجاز تعمیرات یخچال فریزر آاگ

نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر آاگ

تعمیرگاه مرکزی یخچال فریزر آاگ

ماشین لباسشویی اوشن تعمیر

استفاده از کولرهای آبی یا گازی در فصول گرم، از جمله متداول ترین شیوه های تهویه هوا و استفاده از دستگاه ها، برای خنک سازی محیط ساختمان های اداری و منازل می باشد. با این وجود، انتخاب بین کولر گازی یا آبی، یکی از چالش های همیشگی خریداران بوده است. این انتخاب بسته به نوع مصرف و محیط زندگی مصرف کننده می تواند متفاوت باشد.

شما از چه نوع کولری استفاده می کنید؟

همانطور که می توان با یک نگاه ساده به اطراف خود به این قضیه پی برد، آنچه که در پشت بام و خارج پنجره بسیاری از منازل خودنمایی می کند، حضور کولرهای گازی و یا آبی است. اطلاق این اسامی به نحوه کارکرد هر یک از انواع کولر برمی گردد.

کولرهای آبی بدین ترتیب که با استفاده از آب به عمل خنک نمودن فضا و پایین آوردن دما کمک می کنند، به کولر آبی معروف شده اند. از طرف دیگر، نامگذاری کولر گازی بدلیل استفاده از گاز مبرد یا خنک کننده در سیکل سرمایشی آن، برای انجام عملیات خنک سازی سریع می باشد.

در این مطلب می خواهیم به صورت مختصر به توضیح برخی مزایا و معایب این دو نوع کولر و میزان مصرف برق هر یک بپردازیم.

در صورتی که به هر گونه خدمات تعمیرات، سرویس و یا نصب کولر گازی و یا آبی نیاز پیدا کرده اید، می توانید با مرکز تخصصی تعمیرات و سرویس کولر آبی و یا کولر گازی کاراباما تماس بگیرید و یا اینکه درخواست خود را از طریق فرم به صورت آنلاین ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکل شما رسیدگی کنیم.

کولرآبی و مزایا و معایب آن

کولرهای آبی و کانال های مربوط به آن را می توان بر روی پشت بام بیشتر خانه های قدیمی مشاهده نمود. در کولرهای آبی، سرمایش به وجود آمده به وسیله تبخیر قطرات ریز آب که با هوا آمیخته شده اند، بوجود می آید. کولرهای آبی برای مناطقی با آب و هوای خشک مناسب اند و استفاده از آن ها در مناطقی با درصد رطوبت بالا مانند شمال کشور و یا مناطق جنوبی مثل اهواز و... چندان کارایی ندارد.

از جمله مزایای اصلی کولرهای آبی می توان به میزان کم مصرف برق آنها و قیمت اولیه ارزان تر اشاره نمود. با این حال معایب این کولرها در مقایسه با کولرهای گازی نیز قابل توجه بوده که از این میان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بزرگترین اشکال کولرهای گازی در معرض کامل قرار گرفتن آنها با هوای آزاد و گرد و خاک می باشد. این مسئله بویژه در تهران و در روزهایی که هوا آلوده است، بیشتر به چشم می آید. از این طریق، آلودگی ها و عوامل بیماری زا (باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها) می توانند به راحتی وارد خانه ها شوند.

استفاده از کولر گازی در طول تابستان، بعضا می تواند افراد را دچار سردردهای موقت، گرفتگی بینی، گلودرد، عطسه و سرفه نماید. این ناراحتی ها به علت آلودگی های ناشی از هوا و انتقال آنها به داخل خانه می باشد. پوشال کولرهای گازی دارای رطوبت بالایی بوده و آفتاب مستقیما به داخل آنها نمی تابد، لذا می توانند محل مناسبی برای گرد وغبار، قارچ و انواع میکروب ها باشند.

یکی دیگر از مشکلات کولرهای آبی برق گرفتگی می باشد. برق گرفتگی در هنگام راه اندازی این کولرها، مهم ترین و رایج ترین خطری است که افراد را تهدید می کند. به یاد داشته باشید که رطوبت خطر برق گرفتگی را تشدید می کند.

توصیه هایی درباره استفاده از کولر آبی

هرسال پوشال کولر خود را تعویض نمایید و یا خوب آن را بشویید. سطوح داخلی و کف کولر نیز باید کاملاً تمیز شوند. همچنین می توانید به مخزن آب کولر، محلول ضدعفونی کننده نیز اضافه نمایید.

پس از شستشوی دستگاه و قبل از روشن کردن کولر، ابتدا پمپ آب را روشن کنید (به مدت ۱۵ دقیقه) تا پوشال ها کاملاً خیس شوند.

اگر جدیدا به خانه ای اسباب کشی کرده اید، قبل از تعویض پوشال ها، به کمک یک فازمتر چک کنید که بدنه کولر برق نداشته باشد. ترجیحا برق ساختمان را قطع نمایید.

کانال کشی کولر می بایست از کوتاه ترین مسیر ممکن انجام شود. در صورتی که کانال ها خارج از ساختمان کشیده می شوند، عایق کاری آنها را برای هدر نرفتن انرژی مدنظر داشته باشید. همچنین برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب بر روی کولر نیز، سایبانی روی آن نصب کنید.

بهتر است در طول روز تا حد امکان از دور کند کولر استفاده کنید. همچنین بطور مداوم آن را روشن نگه ندارید.

کولر گازی و مزایا و معایب آن

کولرهای گازی برخلاف کولرهای آبی رطوبت محیط را افزایش نمی دهند و در مناطق مرطوب نیز کارایی بالایی دارند. کولرهای گازی هوای درون خانه را به داخل خود می کشند و سپس خنک می کنند. بنابراین احتمال ورود آلودگی از بیرون خانه بسیار کمتر می گردد.

مشکل اصلی کولرهای گازی، مصرف بالای انرژی آنهاست. این مسئله با نصب و نگهداری مناسب از کولر گازی و نیز انتخاب کولر گازی مناسب برای خنک سازی فضای مورد نظرتان، می تواند به حداقل برسد. همچنین باید تنظیمات ظرفیت برودتی کولر را متناسب با فضای خانه خود انتخاب کنید.

کولرهای گازی به لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربرد، به دو نوع پنجره ای و اسپلیت تقسیم می شوند. برق مصرفی کولر گازی های پنجره‌ای تقریبا ۵/۲ برابر مدل های اسپلیت است. هرچند هزینه اولیه اسپلیت ها از مدل های پنجره ای گران تر می باشد، با این حال، با توجه به تفاوت هزینه انرژی پرداختی این مدل ها (مقدار قبض برق)، در طول چند سال این تفاوت جبران خواهد شد.

مقایسه میزان برق مصرفی کولر آبی و گازی

با توجه به اطلاعات مصرف برق کولرها، و با فرض استفاده متوسط 10 ساعت در روز از کولر، میزان مصرف برق کولر آبی در طول یک ماه ۱۲۰ کیلو وات ساعت و برای کولر گازی ۷۵۰ کیلو وات ساعت خواهد بود.


  • sam sami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی